مقالات

معرفی 2 واترجت صنعتی ساخت ایران

معرفی 2 واترجت صنعتی ساخت ایران

با توجه به اینکه حفظ تمیزی محیط‌های بزرگ صنعتی امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، واترجت صنعتی با استفاده از فشار زیاد آب، توانسته است به طور قابل توجهی محیط را از میکروب‌ها و آلودگی پاکسازی کند. این محصولات در دو نوع واترجت آب گرم و واترجت آب سرد عرضه می‌شوند و هر یک از آنها ویژگی‌ها و کارایی‌های خاص خود را دارند.

استفاده از این دستگاه به عنوان جایگزینی برای روش‌های سنتی شستشوی محیط‌ها با موفقیت انجام شده است و به بهترین شکل ممکن عمل می‌نماید. ممکن است فکر کنید مصرف آب در این دستگاه بسیار زیاد است؛ اما تکنولوژی مورد استفاده در آن، با استفاده از حداکثر فشار، میزان آب مصرفی را به حداقل ممکن می‌رساند.

 

انواع متفاوت واترجت صنعتی ایرانی

واترجت‌ها در دو نوع آب سرد و آب گرم عرضه می‌شوند

واترجت آب سرد

در دستگاه واترجت آب سرد، یک پمپ تنها در ساختار آن جای داده شده است که جریان آب ورودی را با فشار بسیار قوی به بیرون پرتاب می‌کند. این نوع واترجت به عنوان یک ابزار صنعتی و تجاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که با توجه به قیمت مناسب آن و کاربری گسترده در زمینه نظافت، خرید واترجت آب سرد بسیار اقتصادی به نظر می‌آید.

CW 5024

واترجت آب سرد 500 بار CW5024

واترجت‌های آب سرد نیز دارای مزایا و کاربردهای خاص خود هستند. در ادامه، مزایای استفاده از واترجت آب سرد را برای شما توضیح می‌دهم:

  1. کاربرد گسترده: واترجت‌های آب سرد در محیط‌های صنعتی، تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کاربرد گسترده امکان انجام پاکسازی و شستشو در محیط‌ها و سطوح مختلف را فراهم می‌کند.
  2. مقرون به صرفه: واترجت آب سرد اغلب ارزان‌تر از نسخه‌های آب گرم است. این امر به معنای کاهش هزینه‌ها و توجیه اقتصادی استفاده از آن در کاربردهای مختلف می‌باشد.
  3. حفظ محیط زیست: در مقایسه با واترجت‌های آب گرم که ممکن است نیاز به مواد شیمیایی داشته باشند، واترجت آب سرد معمولاً نیاز به مواد شیمیایی کمتری دارد. این می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند.
  4. سهولت استفاده: واترجت آب سرد به دلیل سادگی عملکرد و عدم نیاز به نصب سیستم‌های گرمایشی، استفاده آسان‌تری دارد. این به معنای صرفه‌جویی در زمان و هزینه نصب و راه‌اندازی است.
  5. امکان تنظیف در دمای پایین‌تر: در برخی موارد، پاکسازی و شستشو در دماهای پایین‌تر می‌تواند مورد نیاز باشد. واترجت آب سرد این امکان را فراهم می‌کند و به عنوان یک گزینه موثر در این حالت عمل می‌کند.
  6. عدم خطر ایجاد حرارت اضافی: در برخی کاربردها مانند پاکسازی الکترونیکی یا محیط‌های حساس به حرارت، واترجت آب سرد به دلیل عدم تولید حرارت اضافی ترجیح داده می‌شود.

به طور کلی، واترجت‌های آب سرد به عنوان یک ابزار چندمنظوره و مقرون به صرفه برای پاکسازی و شستشو در محیط‌های مختلف مورد ترجیح قرار می‌گیرند و مزایای خود را در اقتصاد هزینه، حفظ محیط زیست، و سهولت استفاده ارائه می‌دهند.

 

واترجت آب گرم

در مقابل، واترجت آب گرم نسبت به دو نوع قبلی پیچیده‌تر است. این دستگاه علاوه بر ایجاد فشار قوی در جریان آب، وظیفه بالابردن دمای آب را نیز برعهده دارد. آب گرم در این دستگاه از یک منبع گرفته و تبدیل به آب گرم با فشار بالا می‌شود. بدلیل دمای بالا واترجت خروجی، می‌توان از آن در فرایندهای جداسازی مواد آلاینده شیمیایی استفاده نمود. همچنین، در پاکسازی آلاینده‌های چرب، این نوع واترجت به طرز گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واترجت آب گرم Hw5024-500

واترجت آب گرم 500 بار HW5024

واترجت‌های آب گرم دارای مزایا و کاربردهای متعددی هستند. در ادامه، مزایای استفاده از واترجت آب گرم را برای شما توضیح می‌دهم:

  1. پاکسازی بهتر: آب گرم به خوبی می‌تواند مواد آلاینده‌ها، روغن‌ها، چربی‌ها و حتی برخی مواد شیمیایی را از سطح مختلفی از محیط‌ها و تجهیزات جدا کند. دمای بالا و فشار قوی آب در واترجت آب گرم این امکان را به شما می‌دهد تا آلاینده‌های متشکل به سطح راحت‌تری از مواد جدا شوند.
  2. کاهش نیاز به مواد شیمیایی: با استفاده از واترجت آب گرم، می‌توان نیاز به مقدار کمتری از مواد شیمیایی مانند تنظیف کننده‌ها و محلول‌های شیمیایی در پروسه پاکسازی کاهش داد. این بهبود میزان حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌ها را به همراه دارد.
  3. کارایی بالا: واترجت‌های آب گرم با دما و فشار بالا، قدرت شستشو و پاکسازی بسیار بالایی دارند. این امکان را به شما می‌دهند تا مسائل پیچیده‌تر و کثیفی‌های سنگین را با بهترین نتایج انجام دهید.
  4. افزایش بهره‌وری: با استفاده از واترجت آب گرم، می‌توان بهره‌وری در برخی صنایع و بخش‌ها را افزایش داد. مثلاً در صنایع نفت و گاز، این دستگاه‌ها برای پاکسازی تجهیزات و لوله‌ها از آلاینده‌های نفتی استفاده می‌شوند و این باعث افزایش بهره‌وری و کاهش تعطیلی تجهیزات می‌شود.
  5. حفاظت از سلامتی کارکنان: استفاده از واترجت آب گرم به دلیل کاهش نیاز به مواد شیمیایی خطرناک می‌تواند به حفاظت از سلامتی کارکنان در محیط‌های صنعتی کمک کند. این مزیت بهبود شرایط کاری و کاهش خطرات مرتبط با مواد شیمیایی را به همراه دارد.

به طور کلی، واترجت‌های آب گرم به دلیل کارایی بالا، کاهش نیاز به مواد شیمیایی، و توانایی پاکسازی بهتر، در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد ترجیح قرار می‌گیرند و به بهبود بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها منجر می‌شوند.

 

انواع مختلف واترجت از نظر میزان فشار

این دستگاه به دو دسته‌بندی کلی تجاری و صنعتی تقسیم می‌شود. علاوه بر این تقسیمات عام، از نظر فشار کاری نیز به چندین نوع تقسیم می‌شود. هر یک از این نوع‌ها برای انجام کارهای خاص در محیط‌های مختلف به کار می‌روند. انواع مختلف ویژگی‌های خاصی دارند که به شرح زیر هستند:

  1. نیمه فشار قوی: در این نوع واترجت، فشار کاری کمتر از 200 بار دارد و به عنوان یک ابزار راحت و آسان برای کاربردهای تجاری مانند شستشوی وسایل نقلیه و تمیزکاری محیط بیرونی ساختمان های تجاری استفاده می‌شود.
  2. فشار قوی: این نوع واترجت فشار کاری از 200 تا 500 بار دارد و به دلیل فشار قوی که دارند، برای انجام کارهای سنگین نیمه صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع معمولاً با نام کارواش صنعتی شناخته می‌شوند.
  3. فوق فشار قوی: در این نوع واترجت، میزان فشار به حدود تا 3000 بار و بالاتر می‌رسد. به دلیل فشار بسیار قوی که دارند، در صنایع سنگین و برای وظایفی مانند برش ورق‌های فولادی در صنعت فولاد و تخریب بتن در صنایع مرتبط با ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

چرا برای خرید واترجت از شرکت منیب اقدام کنیم؟

شرکت فن و توسعه منیب با تلاش فراوان به ارائه امکانات نظافتی و صنعتی با بیشترین کارایی در زمینه نظافت صنعتی می‌پردازد. این شرکت دارای یک سابقه‌ی درخشان در این زمینه بوده و با آماده برای ارائه مشاوره به شرکت‌ها و صنایع مختلف، به تحقق اهداف خود در این حوزه پیش می‌رود. هدف اصلی این شرکت، ایجاد آسایش بیشتر در صنعت از طریق تأمین انواع متنوع واترجت و شوینده های فشار قوی است.

شرکت منیب به عنوان تنها نماینده معتبر فروش برند آلمانی Falch که جزو معتبرترین تولیدکنندگان تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی در اروپا محسوب می‌شود، شناخته می‌شود. این تعامل و انتقال دانش با برند فالش آلمان این امکان را به شرکت منیب داده که نمونه با کیفیت واترجت ایرانی را تولید کند و در اختیار تمامی صنایع موجود در کشور بگذارد .

author-avatar

درباره فن توسعه منیب

امروزه در صنایع مختلف، نظافت معنایی فراتر از تمیزی ظاهری یافته و بطور مستقیم بازدهی خطوط تولید را تحت تاثیر قرارداده است. وجود برخی آلودگی ها نه تنها بازدهی خطوط تولید را کاهش میدهد، بلکه موجب توقف خطوط تولید شده و هزینه های بسیار سنگینی را به صنعتگران تحمیل مینماید. شرکت منیب با در اختیار داشتن نمایندگی انحصاری از بهترین شرکت‌های اروپایی نظیر فالش آلمان (falch)، ترانسفراویل ایتالیا (transfer oil)، سالوتک آلمان (derc salotech) و …، محصولات تراز اول جهانی در حوزه نظافت صنعتی و واترجت فوق فشار قوی را به صنعتگران ایرانی عرضه مینماید. همچنین این شرکت با داشتن نیروهای فنی آموزش دیده در اروپا و ناوگان مجهز و به روز اجاره، دارای آمادگی کامل برای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به صنعتگران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *