مقالات

واترجت فوق صنعتی آب گرم چه کاربردی دارد؟مزایا

واترجت آب گرم

پیشرفت فناوری بر روی ساخت تجهیزات نظافتی نیز تاثیر زیادی داشته است و واترجت آب گرم یکی از محصولاتی به‌شمار می‌رود که درحال‌حاضر از سیستم مجهزی برای شست‌وشو و ضدعفونی در مکان‌های صنعتی بهره می‌برد.

تمیزی و نظافت در فضاهای صنعتی کارگاهی همانند هر محیط دیگری اهمیت زیادی دارد. ازاین‌رو واترجت‌ها قادر هستند که آب را با فشار بالایی روی تمام سطوح پخش کنند تا آلودگی‌ها از بین برود.

اهمیت استفاده از واترجت آب گرم

آلودگی‌های ناشی از برخورد چربی یا گریس در محیط‌های صنعتی به‌طور معمول قابل مشاهده هستند که می‌تواند مشکلاتی دررابطه‌با افت عملکرد تجهیزات یا امکان آسیب به کارکنان را به‌دنبال داشته باشد.

ذرات روغن و گریسی که در این محیط‌ها وجود دارد، به مرور زمان می‌تواند ذرات گردو‌غبار را نیز به خود جذب کند و ظاهری نامناسب را به‌وجود می‌آورد که به‌راحتی قابل تمیزشدن نیست.

در همین راستا نمی‌توان انتظار داشت که با استفاده از روش‌های معمول و سنتی امکان ازبین‌بردن این آلودگی‌ها وجود داشته باشد. به همین خاطر تجهیزاتی همچون جت واش آب گرم بهترین کارایی را برای این منظور ارائه می‌دهند.

آب گرمی که با فشار از این دستگاه خارج می‌شود، قادر است تا ذرات چربی و آلودگی‌های موجود در محیط را به‌راحتی حذف کند و همین مسئله واترجت‌های صنعتی را به انتخابی مناسب برای شست‌وشو تبدیل می‌کند.

آشنایی با کاربردهای واترجت آب گرم

واترجت‌های آب گرم با توجه به قابلیت بسیار خوبی که در حذف چربی‌ها و آلودگی‌های مختلف دارند، امکان استفاده برای موارد متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که برخی از این کاربردها به شرح زیر هستند.

استفاده از جت واش آب گرم در کشتیرانی

قطعات و بخش‌های مختلف کشتی‌ها به‌طور معمول در معرض آلاینده‌های زیادی قرار می‌گیرند که عدم توجه به آن‌ها امکان دارد باعث کاهش طول عمر این تجهیزات و فرسایش قطعات فلزی شود.

همین مسئله باعث می‌شود تا در صنعت کشتیرانی برای جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی و جداکردن آلاینده‌های مختلف، از واترجت فوق صنعتی آب گرم استفاده شود.

استفاده از واترجت آب گرم برای شست و شوی ماشین آلات

کاربرد واترجت آب گرم

ابزار و ماشین‌آلات متنوعی برای کار در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند که همیشه در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرند. برای اینکه بتوان تمامی بخش‌های این تجهیزات را به‌طور موثری پاک کرد، استفاده از واترجت‌های آب گرم گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد.

با کمک این دستگاه شما می‌توانید دسترسی راحتی به بخش‌های مختلف ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین داشته باشید تا با حذف آلاینده‌ها، مانع از ایجاد اختلال در عملکرد این تجهیزات شوید.

البته باید این را هم در نظر داشته باشید که استفاده از واترجت‌های آب گرم، تنها مربوط به مکان‌های صنعتی نیست و می‌توان از آن‌ها برای برطرف‌کردن کثیفی‌ها در اماکن تجاری، پارکینگ‌ها و محیط‌های اداری نیز استفاده کرد.

نحوه عملکرد واترجت آب گرم چگونه است؟

نکته مهم در استفاده از واترجت‌های آب گرم این است که در واقع شکستن آلودگی‌های مقاوم و ازبین‌بردن آن‌ها نیازمند دمای بالای آب است که برای این منظور یک بخش گرم‌کن در این تجهیزات تعبیه می‌شود.

زمانی که آب با یک دمای مشخص وارد این دستگاه می‌شود، به‌دلیل وجود گرمکن، دما تا حد مورد نیاز افزایش پیدا می‌کند و در نهایت با کمک پمپ، آب گرم با فشار بالایی به بیرون پاشیده می‌شود.

نیروی محرکه لازم برای عملکرد کلی دستگاه نیز با کمک موتور تامین می‌شود که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات مورد استفاده برای کارواش آب گرم مد نظر قرار می‌گیرد.

ازسوی‌دیگر باید به این نکته دقت داشته باشید که 2 نوع گرم‌کن برای طراحی و ساخت این تجهیزات به‌کار می‌رود که شامل الکتریکی و دیزلی است که هرکدام عملکرد خاصی را ارائه می‌دهند.

مزایای استفاده از واترجت آب گرم

نظافت دقیق با واترجت فوق صنعتی امکان دستیابی به استانداردهای بالای بهداشتی را امکان‌پذیر می‌کند و می‌تواند مزایای خاصی را در اختیار شما قرار دهد که تعدادی از مهم‌ترین موارد به شرح زیر هستند.

امکان شست ‌و شوی کارآمد با واترجت ‌های آب گرم

این تجهیزات می‌توانند برای شست‌وشوی مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها به‌صورت دستی دشوار است مانند شکاف‌ها و ترک‌ها مورد استفاده قرار بگیرند و ازاین‌طریق تمیزکردن محیط راحت‌تر می‌شود.

ازطرف‌دیگر به‌کارگیری واتر جت صنعتی آب گرم برای تمیزکردن و ضدعفونی قسمت‌های بزرگ همچون سقف، دیوارها و کف مفید است و با توجه به دمای بالای آب کارایی بسیار خوبی دارد.

تاثیر استفاده از آب گرم در واترجت روی آلودگی ها

استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده نقش مهمی در فرآیندهای نظافت دارد اما چیزی که بسیار حائز اهمیت خواهد بود این است که آب گرم، سهم بسزایی در مبارزه با میکروب‌های ناقل بیماری دارد.

به‌دلیل ترکیبی از فشار بالا و آب گرم تا دمای بیش از 40درجه سانتی‌گراد، مقدار قابل توجهی از آلودگی‌ها، میکروب‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها در مکان مورد نظر از بین می‌رود و باعث بالارفتن سطح بهداشت می‌شود.

می‌توان انتظار داشت که واترجت‌های صنعتی آب گرم علاوه‌بر فشار بالا از طریق دمای خوبی که برای آب ایجاد می‌کنند، قدرت پاک‌کنندگی محیط را تا چندین برابر افزایش دهند.

کاهش زمان لازم برای تمیزکردن محیط با واترجت آب گرم

با توجه به اینکه دمای بالای آب امکان نفوذ به آلودگی‌های را بالاتر می‌برد، بنابراین کثیفی‌های موجود در محیط با استفاده از این دستگاه سریع‌تر از بین می‌روند و در نهایت زمان لازم برای نظافت کاهش پیدا می‌کند.

درضمن استفاده از چنین دستگاهی در مکان‌های صنعتی و تجاری برای دستیابی به سطح نظافت و بهداشت مناسب، به‌دلیل کاهش مصرف شوینده‌ها ازنظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه‌‌تر است و هزینه‌های کم‌تری برای این منظور به‌دنبال دارد.

بهترین واترجت های آب گرم را از فن و توسعه منیب بخواهید

شرکت منیب یکی از بهترین مجموعه‌های داخلی است که با در اختیار داشتن نمایندگی انحصاری تعدادی از بهترین برندهای اروپایی، واترجت‌های باکیفیت و مرغوبی را به متقاضیان ایرانی عرضه می‌کند.

این شرکت در بخش‌های مختلف همچون واحد تولید و بازرگانی به ارائه دستگاه‌های پیشرفته و مجهزی می‌پردازد که می‌توانید برای دستیابی به بهترین سطح نظافت در محیط‌های صنعتی از کادر آموزش‌دیده و مجرب فن توسعه منیب کمک بگیرید.

جمع‌بندی

کاربرد واترجت صنعتی

واترجت آب گرم نوعی دستگاه صنعتی به‌شمار می‌رود که از قطعات مختلفی همچون موتور، پمپ و گرم‌کن تشکیل شده و برای پاشش آب با دما و فشار بالا در محیط‌های صنعتی به‌کار می‌رود تا تمامی آلودگی‌ها را از بین ببرد.

author-avatar

درباره مجموعه منیب

امروزه در صنایع مختلف، نظافت معنایی فراتر از تمیزی ظاهری یافته و بطور مستقیم بازدهی خطوط تولید را تحت تاثیر قرارداده است. وجود برخی آلودگی ها نه تنها بازدهی خطوط تولید را کاهش میدهد، بلکه موجب توقف خطوط تولید شده و هزینه های بسیار سنگینی را به صنعتگران تحمیل مینماید. شرکت منیب با در اختیار داشتن نمایندگی انحصاری از بهترین شرکت‌های اروپایی نظیر فالش آلمان (falch)، ترانسفراویل ایتالیا (transfer oil)، سالوتک آلمان (derc salotech) و …، محصولات تراز اول جهانی در حوزه نظافت صنعتی و واترجت فوق فشار قوی را به صنعتگران ایرانی عرضه مینماید. همچنین این شرکت با داشتن نیروهای فنی آموزش دیده در اروپا و ناوگان مجهز و به روز اجاره، دارای آمادگی کامل برای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به صنعتگران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *